onsdag 5 februari 2014

5/2 om Sihanoukville


De senaste dagarna har spenderades i Sihanoukville. Jag har varit helt dagavill men det var varit skönt. Dagarna har inpincip bestått av tre mål mat och strand.

När vi var i Vietnam tipsade en tysk kille oss att följa med turistbåten ut till Bamboo Island och istället för att åka hem, som alla andra, stanna kvar en natt. Ön var extremt liten och hade inte speciellt mycket elektricitet. Bungalowen som vi bokat var tydligen upptagen så innan vår båt skulle åka tillbaka gick vi över till andra sidan för att se om det fanns där. Det fanns det och på väg till vår sprang vi in i Maddy Gigg! Jag träffade henne när jag och Anna hälsade på Clara var i Australien, hon är tvilling med Bridie och dom två hälsade på i Sverige för två år sedan. Hon reste med massa kompisar, några som jag träffat förut. Lite senare sprang jag även i i Diego!!! En kille som vi tyckte väldigt mycket om när vi var där. En av Claras bästa vänner i Melbourne.

Helt jävla sjukt ändå. Visst att det är många australiensare i Kambodja men samma ö, samma sida av ön, EN kväll. Detta och det faktum att det blev strömavbrott så det enda man såg var det elden lyste upp och stjärnhimlen gjorde ju kvällen ganska magisk.

Och så var den historien slut!

Nu sitter vi på en buss till Siem Reap. Imorgon cyklar vi kanske runt i Ankor Wat.

Om vi orkar.

Puss
Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar