onsdag 19 februari 2014

19/2 om Chiang Mai


Hej vänner,


Situation: ligger på en strand på ön Koh Tao. Klara ligger bredvid och läser, Elle the Bell och Johanna är på hostlet. Bakisness råder.

Med tanke på hur få dagar vi har i Thailand så är det ju en ganska idiotiskt ide att först åka enda upp till Chiang Mai i norr, sen förbi Bangkok ner till öar i söder och tillsist åka tillbaka till Bangkok. Men så fick det bli och tack vare mina eminenta reskamrater som delar inställningen "det blir säkert bra" trots långa bussresor/nätter sovandes på en diverse olika obekväma platser, så gör är det ingenting.

Vi älskade att vara i Chiang Mai också. Vi startade upp stadskamp i kortspel, åt lyxfrukost (dvs det vi brukar äta + kaffe), gick runt bland tempel marknader och affärer, intervjuade munkar om deras liv ovh så var vi ju på en tur. Turen innehöll två dagar med vandring, en tur på en elefant jag själv döpt till Pellefant, kanske den mäktigaste utsikten jag någonsin skådat (massvis med berg, massvis med nyanser av blått), resans mest välförtjänta öl, en bra guide och en grupp som bland annat bestod av ett gäng barnsliga / roliga / snälla 27-åriga fransoser.


Nu ska jag packa ihop mina grejer, gå tillbaka till hostlet, hitta en resturang som verkar ha bra hamburgare och sedan återta ledningen i stadskampen.

Vi ses snart!! Saknar min kudde och vennerna<3

Kramar från Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar