tisdag 14 januari 2014

Hej kära vänner

Nu sitter jag och Joppe på Arlanda och fördriver tid med besök på diverse affärer i sky city. Har inte riktigt förstått att vi ska åka. Jag tror att det var i början av november som vi bokade en enkelbiljett till Vietnam. Vi hade jobbat tillsammans på Sibylla, satte oss ner och skrev på baksidan av ett kvitto vad man kunde göra av pengarna vi tjänar ihop. En av kanske tio punkter var "Åka till Asien samtidigt som Klara och Ellinor". Några dagar senare slog vi i en kartbok, konstaterade att Vietnam Kambodja och Thailand ligger bredvid varandra och så fick det bli. Så om kanske 20 timmar möter vi upp Ellinor och Klara  vid gaten i Hong Kong.

--

För att förklara mitt vemod. 2014 känns som det läskigaste året någonsin. Jag älskade förra året så mycket och det är himla mycket som kommer att bli annorlunda. Jag har aldrig varit borta längre än fem veckor från mitt radhus på Östersem och nu kommer det att säljas. Jag har aldrig bott någon annanstans än i det huset och nu ska jag flytta. Men jag vet inte var jag ska flytta. Och så är det inte ens en månad när jag kommer hem innan min bästa vän flyttar igen och den här gången kan man inte  ens säga att vi ses här hemma om ett år och det gör mig så jäkla ledsen.

--

Men jag ska försöka att inte tänka på det här för mycket. Resan kommer med all sannolikhet att bli underbar trots bakfylla i 30 graders värme, att vi kanske blir rånade och troligtvis magsjuka. Ja, jag kan erkänna att jag är lite orolig.

Och så kommer snart mars och då gör vi det till världens bästa månad också.

Bra
Kram
Puss

Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar