tisdag 21 januari 2014


Det är tisdag. Min tisdag har bestått av jobb, några ledsna känslor och några glada. Jag tänker att det är okej. Jag tänker att det är bra att jag ändå lyckas känna mig glad. När jag borstade tänderna och såg min mage i badrumsspegeln tänkte jag ett snabbt "fan också". Men det tycker jag inte är okej. Jag tycker inte att det är okej att jag ska tvingas bli ledsen över att en kroppsdel inte ser ut som den gjorde för två år sedan. Tänk så mycket roligt den har fått uppleva de här två senaste åren, inte så konstigt att den ser annorlunda ut. Och det roliga är ju alltid mest värt. Dessutom finns det så många andra saker jag är ledsen över som redan tar så stor plats. Jag vill inte töja ut ledsamhetsplatsen inuti mig. Vill inte göra den större, låta den rymma mer.

Och blir dessutom så stolt när jag tänker på hur vissa vänner sätter sig i sådana sjukt jobbiga situationer bara för att de vågar följa en dröm de har. <3

Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar