tisdag 21 januari 2014

21/1 från Dalat

Hej! Vi är i dalat nu, en väldigt fin stad som Johanna tycker påminner om Paris. Här är det kallt om nätterna. Och vi bor för 30 kr/natt så med det får man inte så mycket värme. Men det går bra och vi älskar stället. Inte hotellet Sweet Dreams kanske. Men Dalat.

Igår gick vi mest runt på marknaden samt sträckläste i våra böcker. Idag ska vi turista runt med våra kameror på magen och se saker som typiska blomsterodlingar och en silkesfabrik.

Juste, min födelsedag blev väldigt bra. Johanna sjöng för mig, jag fick bland annat Ahlgrens bilar i present av Anna och Frida som jag åt till frukost tillsammans med vaniljsås (som vi trodde var yoghurt), vitt bröd och mango. Dagen spenderade vi på stranden och middag åt vi på en familjerestaurang som var så bra. Avslutade med glass på en liten bar där de spelade Green Eyes när vi kom. Jag sa att vi inte fick gå hem och lägga oss förrän ytterligare än bra låt men efter ett tag vandrade vi hemåt med final countdown spelandes i bakgrunden. Inte för att den är så pjåkig den heller. Ganska passande där och då också.

Började livet som 20-åring 4.30 med att vara bakis på sanddyner, i en fiskeby och på en 6-timmars bussresa. Det var väldigt väldigt fint allt vi såg men lite jobbigt då.

Frida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar