tisdag 1 februari 2011

Någonting nytt

Nyinflyttad, bortflyttad. Jag vet inte ens vilken adress jag bor på. Lägenheten är större, mitt rum består av en dubbelsäng och en walk in closet, annars är den tom. Satt upp två bilder på väggen. Sprider ut mina saker men de är så få. Lägenheten är inte lik vårt hus hemma på något sätt, men det kommer nog bli bra ändå. Fastän det är heltäckningsmattor på golvet, fastän väggarna är lite för tomma. Vi kommer nog komma i ordning. Hitta saker att fylla ut tomheten med.
Tills vidare svettas jag i fyrtio graders värme, är rädd för att svimma, äter pasta i den italienska gränden och äter middag i en matsal som liknar matsalen i Hogwarts lite. Allting är så annorlunda här men ändå så likt. Människorna ser likadana ut men de är trevligare, lättare att lära känna men jag blir mer fåordig än någonsin och kan inte ens tänka på svenska.
Läser Vogue, ligger på min säng bland foton, nya blyertspennor och anteckningsblock. Går på Woolworths och köper galgar, såpa, toalettpapper och diskmedel med mamma, bor här nu. Nu bor jag i Australien på riktigt.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar