torsdag 20 januari 2011

Tisdag är den längsta dagen på veckan. Jag åker alltid till skolan halv 8 och kommer hem halv 6. Det är den där dagen som jag aldrig tror ska ta slut, den där dagen då vi har historia i 5 år, precis så känns det. Men ändå så har tisdagar blivit en favoritdag. Dels för att det känns så bra när fysiken äntligen tar slut, men mest för att jag brukar inte ha träningar på tisdagar och efter skolan följer Clara nästan alltid mig hem och äter middag. Sen slutar det alltid med att hon sover hos mig, även fast hon säger att hon inte ska göra det. Då ligger vi alltid och pratar om allt och inget tills det inte finns något mer att säga, då somnar vi tillslut och hela tiden så vet jag att om bara några timmar måste jag gå upp. På morgonen smyger jag ut från rummet och går ner i köket, äter frukost, skriver en lapp och lämnar nyckeln. (Fast det brukar jag glömma bort). Jag börjar 7.50 så jag borde ha sovit mer på tisdagarna den här hösten, men det ville jag inte, jag ville inte att tisdagskvällarna ska ta slut.

Den här tisdagen var det min födelsedag, och Olles, jag är inte säker på att jag sa grattis till honom? Förlåt, grattis på födelsdagen i efterskott Olle, du är verkligen störd. Det var en bra dag på skolan, mycket för att på historialektionen så skrev jag med Clara istället för att lyssna på Anna. Wiihoo bärbara datorer på lektionerna är det bästa jag vet på skolan. Dagen slutade med Mirella och Hanna gav mig mini-tårtor med ljus på. Efter det åkte jag hem och åt middag tillsammans med Ella, Anna, Sofia, Frida, min gud-mor och hennes hennes man. Det var trevligt och jag fick min efterlängtade Ben and Jerry's. Så min tisdag var bra men inte alls som den brukar, den självklara platsen till dig var tom, det blev kaffe över och min säng har aldrig varit så stor och kall. Men jag hade en bra dag och tack alla för det. Och tack för inlägget också Clara, (jag önskar att jag kunde göra ett lika fint till dig).

/Frida




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar