måndag 19 maj 2014

Ibland är ju söndagar det finaste som finns. Som när ens vän fyller år och vi firar med att äta finlunch på restaurang och fastnar där i flera timmar. Var så fint att bara vara en liten skara och vara EN DEL av det! Höra hemma och allt sånt där blir ju så himla viktigt när en är så skör och är i en känslig position. Därför blev dagen verkligen perfekt : )) Solen sken och vi bestämde oss för att flytta oss ut till balkongen. Vi tog den andra drinken och sen den tredje.. medan vi skrattade åt gamla minnen och kramades lite. En efter en lämnade sällskapet men jag, Helen och Bridie bestämde oss för att strunta i att åka hem. Vi gick till två andra barer och beställde in ännu mer mat och öl. Det kändes precis som när vi fortfarande gick på high school, vi diskuterade litteratur (de hjälpte mig med allt i det ämnet) och jag fick ännu en gång njuta av att lyssna på deras diskussioner. 



Önskar att varje söndag kunde likna denna. Faizee kom efter att hon slutat jobbet och vi åkte taxi hem tillsammans. Vi tittade på ett avsnitt av en australisk serie som gick på TV när hon var barn innan vi gick och la oss. Jag låtsastittade mest eftersom jag ville hinna somna i hennes säng (pga mkt skön säng). Vaknade dock någon timme senare av att jag sov med kläder på + ingen kudde + extrem magsmärta så det var väl synden som straffade mig. 

Idag är det fint i alla fall. Jag läser artiklar å mår bra. 

Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar