torsdag 27 mars 2014

Jag har det så himla lyxigt för tillfället. Äter frukost på starbucks varje morgon, går i affärer och köper de mjukaste av dr martens. Vi strosar runt i olika kvarter, mamma jag & Ingela. Jag köper smink i en timme (lol men sant). 

Fast alla dagar är ju inte sådana! Jag och mamma har tagit bilen tidigt och åkt till Muir Woods, det var så himla sagolikt och härligt att gå omkring där tidigt på morgonen innan alla turistbussar nått fram. Vi har åkt runt i hennes gamla kvarter och hälsat på hennes gamla au pair-familj. De bodde i mina drömmars hus. DET var verkligen sagolikt. Mamman i familjen samlade dessutom på mängder av olika saker, som rådjur. 





De hade utsikt över bergen och inte en granne så långt ögat kunde nå. Deras trädgård var den största jag någonsin tillhöra en privatfamilj. Huset var över hundra år gammalt och byggt på träd från Muir Woods. Så himla mäktigt och vackert inrett. 

Andra dagar har vi åkt tio mil utanför San Francisco för att gå på vinprovningar. Det var tjugofem grader, vindstilla och sol och vi cyklade förbi tusen vinodlingar och gårdar. Jag lyckades glömma mitt legg i bilen så jag fick dessvärre inte dricka något... till min mammas förtjusning. Jag fick bli chaufför istället för henne. Så det slutade med att jag fick köra de tio milen tillbaka över backar och krön till hotellet. 





Typ såhär glad och välmående känner jag mig. Min plånbok mår dock bra av en liten paus från detta city life! I morgon, torsdag, ska vi checka ut från hotellet och flytta hem till en gammal utbytesstudent som bodde i min mors familj i ett år för mer än trettio år sedan.

Puss å kjam
claris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar