fredag 16 augusti 2013

happy friday

Idag är första dagen på ett litet tag som jag låter mig dras med av omvärlden. Jag har jobbat och haft kul med Amanda trots att det var ganska stressigt emellanåt, blivit hämtad av Frida efteråt och skjutsad till stan. Hon och jag har fikat tillsammans med Nike och Hanna. Det är så märkligt det där med vissa människor. Jag träffar ju ingen av dem särskilt ofta, egentligen, men ändå är de några som är mina vänner. Och nu flyttar visst Nike, bara packar ihop sin lägenhet och sticker iväg till en annan stad. För att skaffa nya vänner, för att fika på andra fik. Göra andra saker. Hon ska ju starta ett nytt liv nu. Plugga, bli någonting, få en utbildning.

Men! Min fredag är ändå fin, fastän ännu en vän lämnar oss och denna stad. Världens bästa Anna kommer nämligen hem och det GÖR MIG SÅ JÄVLA GLAD. Och tills dess att vi åker till hennes stora hus, så sitter jag i Olles rum tillsammans med honom, Björn, Erik och Frida. Finns ju ändå en hel del kvar som man tycker om.

PUSS
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar