torsdag 29 november 2012

Oslo

Oslo-12 Johanna lägger ett av barnet så då kan ju jag passa på att skriva om Oslo kände jag. Dag för dag.

Fredag: Mitt tåg var försenat så jag kom fram sex isätllet för tre. Men med tanke på hur mycket jag gillar att åka tåg så gjorde det då inget. Väl framme kom Inga och mötte mig på stationen, sen tog vi tunnelbanan till lägenheten. Vi babblade i mun på varandra för att vi hade så mycket att prata om sen sist och så köpte vi det sista som behövdes till tacos. Hemma tittade vi på Skavaln och åt banankaka. 

Oslo-12

Oslo-12

Lördag: Julia fyllde 20 så vi överraskade henne med pannkakor och ballonger. Sen åkte vi in till stan. Först tog Inga mig till operahuset, sen gick vi runt i affärer, drack kaffe på litteraturhuset och på kvällen hade vi en lång rolig förfest. Slutade upp på en Julias jobbfest som hon bjöd in oss på.


Oslo-12

Oslo-12

Oslo-12

Oslo-12 Oslo-12

Oslo-12 Oslo-12

Oslo-12

Oslo-12

Söndag: Promenerade runt i Viglandsparken, gick på café sor med konstigt o. Där träffade jag även Thea och hennes vän Johanna som också bor i Oslo! På kvällen gick vi på sista Twilightfilmen och slutade sen upp i soffan framför TV4 play och Solsidan. Oslo-12

Oslo-12

Måndag: Följde med Inga och Ebba till jobbet. Där hade chefen blivit förkyld och förlorat rösten och Erik hade fått en inflamation i foten så det var kaos. Men mitt bland spring och förvirringar så satt jag och redigerade bilder. Sen tog jag tåget hem och så var resan slut. En riktig 'panghelg' som Inga fint uttryckte det. Skrattade så mycket att jag fick träningsvärk i magen.

Här finns exakt alla bilder som jag redigerade där inne på lagret.

/Svante

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar