torsdag 8 november 2012



Det är så jävla sorgligt att bryta upp kontakten med en människa. Speciellt när det handlar om en person som haft så stor del av ens liv och kommit så nära. Som har sin egna tandborste i ens badrumsskåp, sina egna flingor i skafferiet och ett par kalsonger i troslådan. Och nu har det hänt. Hänt mig och hänt honom. Hans gula tandborste ligger inte längre bredvid min på toaletten. Istället ligger min som jag hade hos honom på en bänk i mitt rum och påminner mig om och om igen att du inte kan åka dit längre. Ni kommer aldrig att stå bredvid varandra och borsta tänderna igen. Fotografier har blivit avtaggade och 'ta bort vän'knappen har blivit tryckt.

Jag undrar hur länge hans flingor kommer stå där. Påminna mig. Nästan allt annat som var hans är borta. Förutom en tröja och en skjorta jag sparade.

/cl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar