torsdag 18 oktober 2012



Tänkte bara berätta för alla jag känner samt främlingar vad jag gör nu sista dagarna på veckan:
Jag jobbar, sju till två och fyra till nio, moppar golv i skolsalar och korridorer, diskuterar dofter på rengöringsmedel, dammar av biblioteksböcker, jobbar med Clara!! vilket är bäst, åker hiss med min städvagn, lyssnar på podcasts, går korta promenader med Casper, längtar efter att få en fotobok jag beställt som ett barn längtar efter julklappsöppningen (den kommer imorgon), äter matlådor med lasange och planerar en resa till London. Jag försöker blunda vid elva och gör sen allt jag kan för att inte trycka på snooze för många gånger vid klockan sex. För visst funkar det att ha det så här ibland men min kropp vill stanna i min säng till åtta, nio, tio, elva, tolv snart och min rygg vill vila och mina ögonlock vill slappna av. Men snart är det fredagkväll!! Och då ska jag dricka öl med några killkompisar, hur trött jag än är.

/Frida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar