lördag 14 april 2012

Paris



Hej vänner nu är jag hemma från Paris. Jag fullkomligt älskade staden,  gick hela tiden runt och tänkte på vad jag vill göra nästa gång jag kommer dit. Innan jag åkte förstod jag inte hur stor och fint det är Paris. Det påminde lite som den gamla arkitekturen i Stockholm fast precis överallt och mycket mer detaljer. Bästa var nog bokaffären Shakespeare och Company, samt alla små stånd längste Seine. Och chokladglassen från en liten ö som låg bortom Notre Dame.

Nu är jag i stugan. Det snöar som om det vore mitten av januari men det ger mig en bra anledning till att inte kliva utanför dörren. Min mobil är av.. Jag lydde snällt flygvärdinnorna och stängde av den utan att tänka på att jag inte kan min nya PIN-kod. Mamma skattade bäst som skrattade sist, då jag just dumförklarat henne som gjort samma sak innan jag insåg att jag inte heller kan min kod. Ring pappa på 073988287 om ni vill. Är tveksam om han har lärt sig hur man svarar än så jag kan göra det istället. 

/Frida

1 kommentar: