torsdag 8 mars 2012

Om att dela på maträtter, sängar och bilsäten i Stockholm några dagar

I fredags åkte Clara och jag bil ner till Uppsala. Under bilresan diskuterade vi student och allt som hör till. När vi kom fram till Bol hade mamma en liten modevisning. Först visade hon en klänning hon sytt själv och sedan en från Paris. Vi vet inte riktigt vad det var för reaktioner hon räknade med när hon steg in i köket med sin första klänning och den lilla handväskan som var i samma tyg. Men jag och Clara dog av skratt och jag kan inte minnas sist jag såg pappa skratta så mycket. Klänningen fick mig att tänka på den här. Andra klänningen, som hon köpt i Paris, fick oss att skratta minst lika mycket. Hon har aldrig använt den och tur var väl det. Clara tycke att den påminde om Ariel och att den skulle vara perfekt till maskerad.
På lördagen tog vi en buss och två tåg för att komma in till Stockholm. Där gick vi runt och letade klänningar. Efter ett tag träffade vi Anna och senare på kvällen åkte vi hem till hennes släktingar i Hässelby. Där åt vi middag med bland annat självaste skolministern, Jan Björklund. Det händer ju inte varje dag att man diskuterar sin skolgång med honom. 
På söndagen promenerade vi mest bara runt. Fikade på Blå Porten, dinglade med benen ner mot vattnet i hamnen. Det var kallt men soligt och jag blev nog lite kär i Stockholm igen. På kvällen blev vi bjudna på Bio så vi såg One Week With Marilyn. Den var inte så bra som jag hoppats men den var helt okej.


Sista dagen i Stockholm var tanken att vi skulle gå runt i Second Hand-butikerna på Söder men vi var less på klänningar och att hitta kläder utan att ha råd så vi gick mest bara runt tills vi hittade ett ställe där det fanns god mat som inte var allt för dyrt. På Centralen fick vi syn på Martina så hon var med oss hela dagen. Vid fyra-tiden tog Anna tåget hem till Östersund, Clara åkte hem till sin bror i Uppsala och jag tog bussen hem till Bol. Och där var den korta men fina resan slut.

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar