söndag 25 mars 2012

Pantar burkar äter köttbullar läser tidning och barmark

Det är söndag men jag har ingen ångest. Fåglarna viskar att det är vår

Igår vaknade jag upp hemma hos Inga med henne och Frida i samma säng som mig. Vi gjorde scones till frukost, sen låg vi i soffor och tog det lugnt innan vi bestämde oss för att klä på oss. Vi gick ned till tings och fortsatte vårt bakishäng där, med varma pesto-mozarella-soltorkadetomat mackor. Turades om att bli jättetrötta och gömma huvudet i kuddar. När jag kom hem låg jag i några timmar och tittade på jättemysig serie på svt play!! När jag tittade på det sista avsnittet kom Frida hem till mig och resten av kvällen pratade vi, åt lite frukt, planerade rum och snodde tavla åt mig. Så nu har jag blivit med ny tavla och jag tycker att den är himla fin.

Det är lite som att alla stenar har avlägsnat sig från mitt bröst. Det är sol ute och jag ska springa senare, sen laga lasagne och välkomna mamma hem från Skottland. Jag vet inte hur länge det håller i sig men idag är en bra dag, puss

/c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar