söndag 23 oktober 2011

Om söndag i solsken

Jag ligger på gräset och skriver, hör honom spela gitarr från rummet intill. En annan ligger några meter bort och läser poesi. Grenarna vajar stillsamt i takt med vinden och solen är varm mot min kropp. Det är söndag i slutet av oktober, det är vår men känns som sommar. Jag tänker på döden och gamla lärare och hur märkligt det är hur saker och ting sker. Här ligger jag på andra sidan jorden i någras bakgård och vi pratar på ett annat språk än vad jag gör med mina vänner hemma, men det var så längesen jag träffade dem nu. Nu är vardagen en helt annan jämfört med den, nu är det sol och bara ben i slutet av oktober. Och jag trivs så himla bra här i den här bakgården med dessa människor och gårdagens rester av indisk mat, boule-spel (fastän jag bara förlorar hela tiden) och tvättlinorna fyllda av kläder som flyger lätt i vinden. Såhär kan livet alltid få vara.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar