måndag 17 oktober 2011

Vi älskar tills hjärtat har torkat ut

(Kan inte minnas vad bloggen heter där jag hittade bilden)

När jag gick ut genom dörren i morse möttes jag av fem rosa papegojor. Då log jag lite för mig själv då jag gick genom det våta gräset. Det var en bra morgon. Solen sken och jag hade min farfarsskjorta och hemstickade kofta. Jag var glad när jag gick hem från skolan också. Men nu har jag hunnit bli blödig och vill bara sitta på en balkong insvept i filtar och dricka kaffe/te/vin/schweppes lemonade/öl  med någon nära vän, och dö lite över livet för att det är så svårt och så fint, det är ju så svårt att bestämma sig ibland. Men imorgon mår jag nog bra igen, måste ta vara på varenda jobbig skoldag för nästa torsdag är sista dagen någonsin på Uni High. Så otroligt märkligt. Det var ju på den skolan en tisdag på en filosofilektion som mitt liv började.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar