onsdag 21 september 2011

Jag skulle ha frågat dig men hade så bråttom

Igår blev jag upphämtad vid grinden till mitt college, sen gick vi tillsammans mot spårvagnen och hoppade på första till city. När vi hade hoppat av spårvagnen så stod vi och pratade medan vi väntade på att det skulle bli grönt och vi kunde korsa vägen. Helt plötsligt dök det upp en kille och knackade på hans axel, räckte fram en mobil och frågade om det är han på bilden. Vi tittade och skrattade lite och han svarade att ja, det är jag och killen med mobilen brast ut i ett stort leende och hans tjejkompisar fnissade och brast ut att det var så himla coolt. Vi vände oss om till varandra, och skrattade åt vad som just hänt medan vi gick över vägen. Åt sushi på en parkbänk, åkte tåg hem och promenerade längs Victoria Rd. När vi kommit fram umgicks vi med några av hans vänner, tittade på serier och planerade lekar till deras inflyttningsfest.
Nu har jag nyss kommit hem, ska plugga psykologi eftersom jag har prov imorgon. Det ser jag inte fram emot, men kommer att kunna andas ut när skolan slutat imorgon. Det enda jag behöver göra då är att packa, och sen ta flyget med mamma och pappa till Alice Springs. 

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar