onsdag 31 augusti 2011

Igår struntade jag i att äta middag på universitet och drack istället en öl och åt pizza med två herrar på ett ställe. Pratade mest om motorcyklar, galna minnen och om det nya livet som börjar i och med att de får flytta in i deras nya hus. En mycket trevlig middag tycker jag, och sen gick vi mätta och belåtna tillbaka och tittade på lite fula klipp, stå-uppkomiker och lyssnade på fina låtar som fick mitt hjärta att vilja gå sönder. Började nästan gråta och fick söka tröst i famn för mer än bara mitt hår. Men efter en kopp te och lite gitarrspel mådde jag bra igen och så slutade denna fina kväll. 
Idag läser jag psykologi i soffan medan pappa tittar upp diktanalyser på internet. Nu ska vi dricka kaffe och jag ska för första gången ha på mig mina nya skor som jag försökt att töja ut! Så himla fina men så himla trånga, tyvärr. Är ju som sagt bra på det, köpa grejer jag inte riktigt kan använda. 

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar