lördag 30 april 2011

Ja det är lördag men det känns som en söndag för min del. Och det är Valborg men det känns som vilken annan dag som helst. Jag befinner mig i min stuga nu. I 'Uppsala ungefär' som jag alltid säger. Men här är egentligen ingenting likt Uppsala, speciellt inte på Valborg. Här är det som vilken annan fin dag som helst. Om man tittar ut genom fönstret ser det ut som att det är varmt men jag har hört att det blåser kallt så jag stannar nog inne. Här inne kan man nämligen sitta med shorts och låtsas som att det är sommar.

Jag vaknade klockan 8 med solen i ögonen. Det var om det kungliga bröllopet i England på tven så mamma tyckte att jag skulle komma ner och titta på det med henne.



Mitt rum är väldigt litet så jag har nästan bara plats för min säng. Sen så är det nästan alltid stökigt också, precis som hemma. Mamma tycker att det är väldigt irriterande och jag har fortfarande svårt att förstå varför det ska vara ett problem för henne. Jag trivs ju

Ostmackor

Där ute jobbar alla förutom jag. Jag slipper för jag "måste plugga". Och ja, jag måste plugga. Men jag har som ingen lust.


Men här sitter jag och försöker få någonting gjort. Det går inte så snabbt men jag har läst några fler sidor i boken och räknat några fler tal.

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar