torsdag 28 april 2011

En del träd tappar löv andra tappar sin bark

Idag är jag officiellt en elev på University High School för idag har jag fått min skoltröja. Det kändes ju himla bra fastän alla klagade på att det bara stod "Clara" på ryggen och inte "Sweden" eller "The swede". Men jag kände ju ingen när jag skulle komma på mitt smeknamn så jag ville inte välja något sånt namn ifall jag inte fick några kompisar, haha.....sorgligt.  Tur att jag fick kompisar.
Idag har vi kramats massor, legat i solen, svettats (det är ju fortfarande så himla varma dagar ibland fastän det är höst) ätit pasta, haft håltimmar och druckit kaffe. En vanlig dag men ändå ganska så bra. Imorgon är det ju redan fredag och då ska vi kanske ut och fira Faizee! Hon åkte ju bort förut så vi har inte kunnat göra det. Och med vi menar jag mig eftersom alla andra var på hennes födelsedagsmiddag men jag var ju i Sydney då. Hursom, solen skiner och jag är glad. Och här nedanför är två kompisar som tränade på att tacklas eftersom vi ska tydligen vara med i fotbollsturnering... FÖRSTÅR NI? Frida, Anna, Frida, eran dröm går i uppfyllelse. Jag ska vara med i en fotbollsturnering och tävla mot andra skolor. Jag vill dö.



/Clara

2 kommentarer: