torsdag 28 april 2011

X stycken saker jag kom att tänka på och som jag tycker om



- Min äldsta storebror, han heter Pontus och sexton år äldre än mig. Han är väldigt allmänbildad, rolig, äventyrlig, smart, omtänksam, dålig på att komma ihåg min födelsedag men väldigt fin på både in- och utsida. 

- Katter, fastän jag är lite rädd för dem också. De tycker liksom inte om mig fastän jag tycker om dem. Jag tror att det är det som är problemet, de vill inte ha mig eftersom det är så tydligt hur mycket jag vill klappa och mysa med dem. 


- Första gången jag drack mig riktigt full. Det var bara jag och två av mina bästa vänner i en stuga och vi (jag) drack alldeles för mycket men vi hade ändå så jävla roligt den natten. Fast när jag tänker tillbaka på den natten så tänker jag mest på när vi sjöng "Macaron" och på någonting grönt. Det gröna var alkoholen. 

- Köpa sin första BH men inte vilja ha en snobben eftersom det var lite för töntigt för min smak. Istället lyckades jag köpa mig en riktig slampig en, och jag skämdes lite över den när jag gick på disco senare samma vecka... 

- Kärleksprat. Jag har haft väldigt mycket sådant på sistone, det tycker jag hemskt mycket om, speciellt att få höra en kompis vara så himla lycklig som man är i början. Nykär. 

Bombay Bicycle Club det är bara någonting speciellt med dem. 



- Jonas Gardell. Jag älskar honom, hans böcker och jag mådde så himla bra när jag såg honom på Storsjöteatern förra hösten. Jag rös. 

- Då man får snusa in sig i någons ansikte, nacke, hals. Det är bland det bästa jag vet. 



- Skägg. Alltså åh. 

Svenska sommarnätter när solen aldrig verkar gå ner och man kan vara ute precis så länge man vill. 

- Knäppta skjortor. Jag har alltid mina skjortor knäppta till den överste knappen och tycker det är så himla fint på pojkar också. 

- Secondhandla. Ett fult verb som jag fick höra av min kompis Josefin, men ganska bra. Men ja, second hand, det är nog det bästa sättet att handla kläder på för då kan man ju köpa mycket mer. Och det gillar ju jag, för ju mer desto gladare blir jag (oftast). 

- Att vara tretton år och vara så kär som man någonsin kommer att kunna bli. 

- Att äta svenska pannkakor med grädde och hallonsylt. Jag undrar hur många gånger Felix var tvungen att göra det till mig i somras, men det var ju så himla gott så jag var tvungen att ha det flera dagar i rad. Men det var ju sommar så vad kunde passa bättre tänkte jag. 

- Hästar för det är det finaste djuret i världen. Och hela min barndom bestod ju av dem. 





Jaa jag är en hästnörd och alla bilder är från weheartit. Puss

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar