torsdag 27 januari 2011

I don't do much talking these days

Tittar på film efter film och läser bok efter bok. Lyssnar på samma låtar varje kväll och drömmer konstiga drömmar om nätterna, ibland att jag fastnat i ett rum och att den riktiga drömmer fortsätter utanför och jag försöker hitta ut ur det där rummet för att nå den riktiga. Men misslyckas.
Idag köpte jag en svart sjal för 5 dollar, den hade kostat 30. Sånt gillar jag.
Tänker mycket på ingenting. Ibland fladdrar någonting till i mitt hjärta, men mest är allt bara lugnt. Det är inte bra för kroppen, att det inte händer någonting. Den glömmer liksom bort, att den finns. Kanske är det huvudet. Kopplat av, stängt ned. Men snart börjar den nog leva igen.
Tills dess försöker jag väcka den med koppar av cappuccino.


En sak som är bra är Shamwari. Det är ett program om Afrikas djur på savannen. Ibland gör de illa sig, då behöver de plåstras om. Och ibland tappar de bort sin flock när de är bebisar och då måste de bo på ett reservat. Det gjorde Tembo som är en elefant och han fick ett får till kompis, fåret heter Albert the cheap och de springer runt och leker. Löjligt men gulligt. 


/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar