fredag 28 januari 2011

Jag vet vanligtvis inte vilken dag som är vilken men idag flyttade fredagskänslorna in i även min kropp

Bra saker som gjort mig glad sen jag vaknade halv tolv:
♥ Lunchen var den godaste de har gjort hittills (kanske inte så svårt eftersom det inte brukar vara så gott, men idag var det riktigt gott), det fanns massvis med ananas, solen skiner men det är lagom varmt eftersom det blåser lite.
♥ Jag och pappa åkte till Victoria Market och provade lite vin och killen som jobbade utbrast "Men hur kommer det sig att du dricker vin när du är så ung? Det är så vackert! Jag måste ta mig ett glas jag också, jag ÄLSKAR vin" och jag och pappa skrattade åt honom när han svepte sitt glas och så tittade han på mig och sa "du har dåligt inflytande på mig". Pappa och jag fortsatte att skratta.
♥ Jag köpte ett par spetsstrumpor som jag velat ha.
♥ Vi var i ännu en ny park som var jättemysig och sen hittade vi en italiensk gränd, där drack vi kaffe.
♥ Vi gick till biblioteket och jag lånade två filmer som jag ska se i kväll, en fransk eftersom jag älskar franska, och en som är inspelad i Buenos Aires eftersom jag älskar Argentina.
♥ Jag och pappa var på "the roof top bar" vilket är bästa baren/caféet/hänget i stan. Där har de dessutom bio om kvällarna, på ett tak alltså. Fint.
♥ Mamma och pappa är på Sting konsert ikväll och det betyder att jag är ensam hemma = skönt eftersom jag nästan aldrig är ensam, då jag inte har ett eget rum för tillfället.
♥ När jag kollade min mail fanns det fyra nya mail av tre olika personer.

Puss
/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar