måndag 17 januari 2011

3. Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Roger och Catherine. Pappa är just 60 fyllda men 60 år låter ju mycket äldre än vad det känns som att han är. Mamma är däremot 47 år och de träffades någon gång efter att min pappa redan varit gift och fått sitt första barn. Båda mina föräldrar är psykologer och det skulle jag också vilja bli när jag är stor, till deras förtjusning.
Pappa är väldigt allmänbildad och kan det mesta om allting. När jag har någon uppgift i skolan brukar jag gå till honom och fråga "pappa, vad tycker du om det kriget.. vad hände egentligen.. blabla" och då kan han sitta där i en halvtimme och bara berätta. Han är dessutom en gammal hippie och älskar musik, han tycker om att sitta i en fåtölj framför högtalarna och spela musik på högsta volym och med ett glas rött i handen. Det konstiga är att jag alltid hittar honom sovande fastän ljudet är så högt att han inte hör mig, ens om jag skriker. Han är en filmfantast och går på bio varje onsdag, varje vecka om året. Och han är inte snål. Min pappa blir arg på mig om jag är snål för han påstår att "ingen gillar en snål människa".
Mamma är den mer barnsliga, hon tjatar jämt om hur viktigt det är att behålla barnasinnet. Hon är snäll, ganska omtänksam och skämtar en hel del. Hon själv tycker att hon är väldigt rolig. Jag har ärvt min mammas utseende. Hon är alltid trevlig mot mina kompisar och frågar alltid hur det går i skolan, med fotbollen och allt annat de håller på med. Jag och mamma kan ofta ha ganska roligt ihop men när vi irriterar oss på varandra så är det ett helvete.



/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar