söndag 19 december 2010


Idag är det kallt, regnigt och blåsigt. Precis som en jämtlandssommar. Trodde inte att jag skulle åka runt hela världen för att sen hitta en plats så lik den jag lämnade. 

Nu har jag precis kommit hem efter att ha sprungit runt på en shoppinggata med mor och far där jag verkade vara den enda som hade shorts på sig. Jag frös. Misstänker att mitt val av kläder kan ha gjort mig sjuk. Min bror sa att han aldrig skulle sätta på sig mina shorts och undrade var fan jag hade hittat dom, men när jag var inne på Diesel idag sa killen som jobbade där att jag hade snygga shorts. Väljer att lyssna på Diesel-killen. Men är sjukt ful för övrigt, har skavsår över hela fötterna så jag tvingades ha på mig mina ful-sandaler med ful-strumpor och får därmed ful-fötter som alla tittar på när jag går i fina affärer. Jobbigt. Och dessutom är alla mina lite varmare kläder på universitetet där vi ska bo sen, så jag kommer fortsätta att tvingas gå runt såhär, fastän det fortsätter att vara kallt, regna och blåsa. 

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar