tisdag 21 december 2010

Går mest in och ut i affärer, klämmer, släpper taget, grabbar tag i något nytt, drömmer. Finns fasligt många fina butiker med dyra kläder, jag måste nog skaffa mig ett jobb så jag kan få köpa något fint. Om nätterna drömmer jag om en klänning från Malene Birger, jag tror nästan att jag måste köpa den, det börjar liksom gå för långt när man tänker på den hela dagarna och sen drömmer om den hela nätterna.

Böcker, kortspel, vind och en himmel lika grå som den jag är van vid hemma. Men här finns det så många fina gator och trädgårdar och parker så det gör inte så mycket att himlen är grå. Nåt som är lite tråkigt är dock att mina fötter är trasiga av alla skavsår som blivit till stora sår, så jag kan inte ha några skor på mig, förutom tofflor. Måste ha på mig mina strumpor hela tiden, jag som hatar att sova med strumpor på. Hoppas dom bättrar på sig snart.

Idag fyller pappa sextio! Av oss barn fick han en fiskeresa till Norge när vi kommit hem från Australien, och av mamma blev han bjuden till en stor festival utanför Sydney. Jag tror han blev nöjd. Idag ska vi spendera dagen med sånt som pappa tycker om, som att äta på en fin restaurang och dricka öl och lyssna på liveband.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar