onsdag 28 maj 2014

Hälsning från Lyon:


Hej fina vänner från Melbourne, Molkom, Skelleftå, Stockholm och kommun!!

De senaste tre nätterna har jag sovit på ett loft i Annas lägenhet i Lyon. Det är fint här, hon bor centralt bland gamla hus med små gångar emellan sig och med mycket historia. Eftersom att Anna pluggat både franska och lärt sig mycket om staden är hon, inte direkt förvånande nog, en perfekt guide.

Att komma hit var lite som att komma hem efter en semester så vi har tagit det lugnt.Vi har fått dricka bryggkaffe igen, försökt rensa ut deras skafferi, träffat hennes vänner från klassen, haft picknick, dansat på en jazzklubb och kurerat halsont med sprit från grannen och vaniljte. Det känns lite som att vi bor här nu mer än att vi hälsar på.

Jag ser min ryggsäck som mitt lilla hem nu. Jag har ju inte länge till ett radhus som håller mig kvar i Östersund längre, så jag kan lika gärna göra ett rosatapetserat sunkigt hostelrum i Milano till mitt mentala hem för en natt.

Hur som helst,
jag och min resekamrat Carro har ju nu hämtat upp Anna för att fortsätta vidare mot Strasbourg; där inte bara EU-parlamentet utan också min kusin Elsa med pojkvännen Raphaêl finns!! Så åter igen har vi lyxen med en personlig guide som tar oss till sevärdheter och hemmafester.

Det var allt för nu. Klockan börjar närma sig två då Carro sover här bredvid mig.

Hoppas allt är fint i era mentala hem

Frida





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar