tisdag 22 april 2014

Det skulle vara så himla enkelt att bara boka en hemresa och säga tack och adjö, detta var fint men nu återvänder jag till mitt vanliga liv. Men så kan jag inte göra och så tänker jag inte göra. På något sätt ska jag få detta att fungera, tänker jag. Det är en helt annan sak att återvända till detta, nu när alla har sitt egna liv och nya vänner och andra saker att fylla sina dagar med. Det är inte alls som att gå sista året på high school tillsammans. Detta är absolut helt nytt.

Bara så att ni inte tror att det är alldeles enkelt att flytta till ett annat land. Trots att en har vänner där.

Och andra gånger är det helt fantastiskt. Som när jag är med Faizee och Bridie och vi tittar på senaste avsnittet av Game of Thrones tillsammans och drinker rödvin fastän det är lite väl tidigt. Då känns allting precis som jag önskar att det alltid kändes.

Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar