onsdag 9 april 2014

Den här morgonen kändes det lite tungt. Regnet forsade och allting var bara så grått. I huset finns takfönster både på toaletten och ett litet i vardagsrummet, vilket gör att allting bara känns så himla grått inomhus när det är dåligt väder. Men Faizee kom hem tidigt från universitet, vi drack kaffe ihop innan jag lämnade huset för att kopiera en hemnyckel till mig och det var så skönt att vara ute och gå. Trots regnet. Bara det här med att promenera en sväng, gå förbi två second handaffärer på vägen och att det finns människor ute känns så himla lyxigt, när en kommer från lilla ösd liksom.

Ikväll var också första gången jag hängde tillsammans med Faizees föräldrar. Vi åt middag ute på en mexikansk restaurang som var liten och högljudd. De undrade vad som skulle få mig att känna mig som mest hemma, och vi kom fram till att jag skulle leta igenom varenda liten vrå av det där köket. Ta av allting jag tyckte verkade gott och laga något till mig själv av det, eftersom jag berättade att jag alltid tycker det är lite jobbigt att komma hem till någon annan och laga mat där.

Så nu känns allting så bra igen. Det känns så skönt att få bo här. Att de vill att jag ska känna mig som hemma.

Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar