fredag 25 april 2014

Allt skiftar ju så himla mycket och TACK GODE GUD för det när det senaste inlägget blev så ledset. Nu är det fredag, klockan är elva och jag sitter & äter frukost. Dricker nygjort kaffe MMMM och äter stekt ägg som alltid.

För två kvällar sedan kände jag mig som en del av ett sammanhang. För det första så var vi tillbaka i mina gamla kvarter - kände mig inte lika desorienterad som jag oftast känner mig (har svårt för att ställa om min mentala karta när det är mörkt ute hehe). Och fick uppleva känslan av att känna igen folk!!! Att ba stöta ihop med en gammal bekant på spårvagnen, att senare se en från ens klass stå och gunga med till musiken. Det var så härligt, fick mig att känna att det här är min stad med. Och finaste var när jag beställde en öl och bartendern började titta konstigt på mig och typ "är det du? clara? vad gör du hääär?? minns du mig? det måste vara typ tre år sen!!". Det var kul : -)

Och igår gick jag på stan med Faizee, hon shoppade för 280 dollar medan jag köpte en kaffe för fyra dollar hehe. Men det gjorde absolut ingenting för sedan blev vi bjudna på middag av hennes föräldrar. Älskar att gå ut och äta här!! Det känns så enkelt jämfört med hemma. Vi var fem stycken som delade på massa malaysiska rätter. Mkt bra. Åkte hem sen och tittade klart första säsongen av game of thrones.... eftersom jag börjat se om säsongerna... vilket är bra att göra när det verkar som om en har glömt typ 80% av bakgrundshistorien.

Så ni som undrar hur jag har det: skitbra, skitdåligt, jätteångestladdat, absolut lugnt å härligt. Lite av varje!! Överlever gör jag iaf! Och jag har jättesvårt för att höra av mig så tro icke att jag tycker illa om er/har glömt er. Tar bara hand om hjärtat mitt vettni. Puss

Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar