måndag 24 februari 2014

Det här är första helgen på länge som jag inte har arbetat. Har liksom bara varit hemma och kunnat göra precis det jag vill. Första delen av helgen var underbar. Då tittade jag på film tillsammans med Olle och Linus och fick sedan vakna upp till bästa tänkbara frukost på lördagen. Mamma hade bakat bröd och gjort smoothies och sådan lyx till oss två. Dagen spenderade jag ihop med Maja och Olle, vi gick på second hand-rundor, drack kaffe och åt semlor. Mycket fint. På kvällen gick vi på Urbn Arts vernissage men vid halv tolv ringde jag min kompis för hämtning. Vet inte riktigt vad som hände men ibland växer någon ilska upp från ingenstans och då får han allt för ofta lyssna på utbrott från mig. Vi körde runt i två timmar innan han släppte av mig hemma hos mig och jag fick somna lugnt. Och söndagen var mestadels en lång dimmig dag. Förutom en till liten biltur med samma person från kvällen innan.

Idag är det måndag. Jag börjar jobba klockan fyra. Känner mig fortfarande seg, men har i alla fall lyckats städa nedervåningen (ok halvt) och lagat matlådor. Nu vill jag mest att två efterlängtade kompisar kommer hem och skänker mig trygghet och umgänge. Hjärtat skriker lite.

Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar