fredag 17 januari 2014

16/1 på en buss till Mui Ne

Mail till mamma:

Hej! 

Situation: jag och Johanna ligger i ner i en buss. En liggbuss med platser som till och med är för korta för mig och lite upprätade så du kan ju tänka dig hur jag som inte kan sova på rygg ser ut. Känner mig smidig som Gina ibland i detta lilla bås. En unge skriker och dom spelar hög och dålig musik. Men det är bra temperatur.

00.00 kom vi till flygplatsen och hade sett på skyscanner att det skulle finnas flyg för ca 600 tur och retur 7.00 på torsdagen. Så vi höll oss vakna med kortspel och gick till inrikesflygen vid fem för att boka. Efter att ha mött diverse otrevlig personal  förstod vi att det kostade cirka 1200 enkel väg ovh att flyget gick 15.00.

Efter en taxifärd in till stan och en utskällning för att han ville ha mer pengar än vad vi bestämt så stod vi verkligen mitt i smeten och det går nog inte att förstå hur det ser ut i en sån här stad utan att vara här. Har aldrig känt mig så vilse och så mycket som en turist. Att alla tar us dollar är ju inte sant heller. Något som är sant är däremot hur sinnessjuk trafiken är. Det är lite som att spela ett spel som går ut på att ta sig över vägen utan att bli påkörd.


När 
vi väntade på bussen fick vi veta av en holländare att alla boenden där är upptagna men aja, det löser sig.

Klara och Ellinor åkte till dalat! Dom ska vara borta så länge och ville inte spendera tid i Vietnam på strand som oss. Vi möter upp dom på måndag igen och åker på någon tur till Mekongdeltat.

Puss
Frida 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar