söndag 29 december 2013

skrivet 22 december: 
Jag blir så himla rörd av saker som att Johanna kommer och hämtar mig med bilen när hon vet att allt är lite för mycket för mig att klara av. Sedan åker vi på systemet och julhandlar, köper ingredienser till middagen vi skall slänga ihop och tar en öl var medan vi målar naglarna. Och allt lugn infinner sig igen. Jag blir så rörd av att det finns människor som verkligen bryr sig om mig och som gör saker för mig fastän de inte får ut någonting av det. Annat än en trasig människa i bil som vräker ur sig allt det jobbiga som utspelats under den gångna veckan.

Och efter allt det är jag så himla glad.

Mina bröder har kommit hem tillsammans med en liten Amon. Min kära pappa fyllde år igår och det firades med sång och frukost på sängen där vi alla trängde ihop oss. På kvällen äter vi på Mikado allihop och det är så härligt att alla är där.

sedan dess; nu;  
Jag mår bra. Dansar i folkvimmel på Oscars och har världslång personalfest där jag inte går och lägger mig förrän nio morgonen efter. Frida tvättar mitt hår över badkarskanten och jag känner mig som en baby unicorn och vi äter romantisk middag för två som jag lagar på fem minuter. Ligger i hennes soffa bland fyra täcken och gårdagens sminkrester och trassligt hår.

Dagen efter julafton har jag tvåmannaförfest med en annan vän och blir så glad av henne och av det. Det känns som en förlorad vänskap som just börjat blomma igen. Och vad är väl finare än det i tider som dessa?

Fast jag saknar ju Johanna som är sjuk precis som förra året. Bli frisk och kom tillbaka in i mitt liv!

C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar