måndag 30 september 2013

Detta skrev jag förra veckan utan att publicera: 

Jag har utvecklat ett nytt beroende. Ett beroende som påverkar min ekonomi, mina tankebanor, min sociala livsstil. En höstkväll som denna vill jag nämligen hellre hem för att titta till TRADERA än umgås med mina vänner. Inom sinom tid kommer jag nog tvingas få behandling för detta, men innan dess passar jag på att njuta av detta härliga beroende och budar hem så mycket som möjligt! Jag ba klickar å klickar och höjer och höjer. Plöjer igenom hundra sidor av olika klädesplagg.

--

En vecka senare har mitt beroende trappats ned. Jag har nämligen fått hem två linnen, en tshirt, en kjol och en tröja. Samtliga plagg är för stora, för små eller inte alls som jag hade tänkt mig. Så nu är det inte längre lika roligt. Speciellt inte efter att ha varit inne på sitt bankkonto och tvingas inse att det helt plötsligt finns mycket mindre pengar där än för bara några dagar sen... Nu väntar jag bara på tre paket till. Sedan blir det nog inte så mycket mer tradera för mig. Får skaffa ett annat beroende som inte är lika dyrt.

Fast denna lilla skapelse från day birger et mikkelsen är så fantastiskt fin <3

C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar