onsdag 31 juli 2013

Åka hem från Gotland.
Varje gång jag reser utanför Sverige så skriver jag ett vykort till min farmor. Det hör till,  jag vet ingen som uppskattar det så mycket som henne. Tänkte att det kan få sammanfatta den här resan. Den här gången skrev jag ungefär såhär "... jag skulle kunna säga att det här är min första semestervecka någonsin och den spenderar jag i Gotland tillsammans med tre bra tjejer från min gymnasieklass. Det är väldigt vackert här och det känns inte alls som att jag är i Sverige. Inga röda hus med vita knutar, inte alls samma skog, och väldigt varmt. På sidan av vägen jag springer växter Vallmo, något jag aldrig sett förut. Därför valde jag detta vykort. ..... Under veckan har vi badat, tittat på alla fina hus, försökt prata Gotländska och ätit mycket gott. Och så har jag fotat. Det är nog det enda jag verkligen vet om framtiden är att jag ska bli riktigt bra på det. Hur ska jag annars minnas all Vallmo som växte bredvid grusvägen på min första semester?"

Åka hem från Gotland.

Åka hem från Gotland.

Åka hem från Gotland.

Tack KARIN för att jag fick komma till ditt Gotland. Du är en underbar guide, värd och vän. Tack Hanna och Vanja också, ni är ju för bra. Sista bilden togs på flygplatsen när båda två lyckats få lägenhet i Linköping. Ett tag senare inser vi att vi håller på att missa flyget för att vi hade så mycket att prata om att fyra timmars väntan tydligen inte var tillräckligt för att hinna i tid. 

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar