torsdag 3 januari 2013

Lyckan över lyckade jullov. Har älskat varenda dag.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag kom hem från ett utomlandsår och började tvåan igen. Gjorde en hel andra grejer också men nu kan jag såklart inte komma på några. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. 

Dog någon som stod dig nära?
En kompis som var nära med många av mina andra kompisar dog. Så fruktansvärt sorgligt att jag fortfarande inte kan förstå det. Minns att det snöade och jag satt i baksätet i vår bil och grät. 

Vilka länder besökte du?
Tyskland, jag åkte till Berlin i åtta dagar för att hälsa på min bästa fågel. 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Jag vill hinna ha mer roligt, läsa mer och umgås ännu mer med mina vänner. Det blev ganska lite av sånt ändå 2012. 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jag minns inte vissa datum, snarare perioder eller vissa namnlösa dagar. Men det är svårt att veta det nu, på rak arm. 

Vad var din största framgång 2012?
Haha, framgång låter så stort och jobbigt. Blev i alla fall bättre på att plugga vilket var en vinst i sig.
Största misstaget?
Misstag är så tråkiga så jag ser inte saker på det sättet. Gjorde ingenting dramatiskt heller. 

Bästa köpet?
Min dator! Underlättar min vardag så mycket och är bara bäst, varm och fin. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få träffa alla mina vänner igen efter ett år isär. Var fruktansvärt kompiskär i början av året och var väldigt lycklig då.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Jag antar Gangnam style tyvärr eftersom den spelas hela tiden och folk fortfarande dansar den fula dansen.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det känns nästan inte ok att jämföra året innan med 2012 eftersom det var ett så speciellt år för mig på alla plan. Jag har inte varit särskilt ledsen detta år eftersom det har varit fint på många sätt, men 2011 slår allt jag varit med om. 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Och läst fler böcker, men önskar inte särskilt mycket egentligen. Det känns bara som att jag behövde ha detta år såhär. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit vid datorn. 

Blev du kär i år?
Ja. Och det var fint och bra medan det fortfarande kändes så. 

Favoritprogram på TV?
Svt play är min favorit ju, men har älskat historieätarna och GIRLS. Den sistnämnda bara för att den gjorde mig så jävla sugen på att leva lite igen. Har såklart också suttit bänkad varje söndag till Solsidan, och älskade Torka aldrig tårar-serien. Plus Berg flyttar in. 

Bästa boken du läste i år?
Tycker hemskt mycket om den bok jag läser just nu och som heter Boktjuven. Men det är en så svår fråga. 

Största musikaliska upptäckten?                
Vet inte om jag börjat lyssna på särskilt många nya band/artister detta år. Kommer inte ihåg sånt, det flyter mest ihop för mig. 

Något du önskade dig och inte fick?
Allt på min önskelista, haha. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag skolkade från skolan, åt popcorn med en jag tyckte om, hade födelsedagsmiddag hos mig med tjejer, mormor och mamma. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det hade varit fint att ha rest lite mer utanför Sverige. Men istället har jag ju fått så himla mycket fint besök, så det jämnar ut det hela. 

Vad fick dig att må bra? 
Vara kär, få vara nära mina närmsta vänner igen och mina föräldrar faktiskt. 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Är alltid kär i Moneybrother. Utöver det, Lotta Lundgren och Erik Haag. Har ramlat ned i en djup förälskelse i dem båda. 

Vad saknade du?
Många och mycket. Saknade barer med små spelningar, de ljumma kvällarna när jag gick hem till honom, alla mina fantastiska vänner. Saknade min vän Sharmaine bara för att hon är så otroligt godhjärtad och alltid har allting man behöver, vare sig det gäller utklädning eller medicin. 

De bästa nya människorna du träffade?
Maja. Det är jag så stört glad över. Behövde verkligen henne i mitt lilla liv. Och andra personer på skolan som gör vardagen lite roligare än tidigare. 

Mest stolt över? 
Jag överlevde att komma hem, jag blev lycklig och jag skaffade mig ett jobb. Och blev bättre på att anstränga mig lite mer i skolan. 

Högsta önskan just nu?
Att nästa år blir ett sjukt jäkla mycket mer spännande år. Är lite rädd för att jag ska fastna i någonting grått efter studenten, det är nämligen den färgen som kommer fram när jag tänker på sommar. 



Älskar att detta år började och slutade så jävla bra. Jullov kanske är mitt bästa lov ändå, är alltid så glad då. Detta år fyller jag tjugo, tar studenten och förhoppningsvis flyttar jag tillbaka till min andra stad. 

/clara

1 kommentar:

  1. så glad att jag träffade dig också Clara. Livet blev roligare och dansigare då

    SvaraRadera