söndag 20 januari 2013

2012

Juni.
Jag tog studenten! Jag gick på mitt sista möte med Minerva, firade Johannas 19-årsdag, fixade flaket, gick på två champagnefrukostar, sprang ut från skolan, åkte flak och hade vänner över till studentmottagningen. Sen åkte jag till Berlin och så firade jag midsommar i Rossön. 
Juli.
Olle kom hem till Sverige, Hannah hade avskedsträff vid Jamtlibryggan innan hon flyttade hem igen, hade släktträff i stugan, lämnade av Hannah på tågstationen och hängde med tre underbara australienare.

Augusti.
Jag åkte till Forsaleden med Carro och Joel, besökte Karin i Kälarne och så kom Olle hem till Östersund igen. Sen fotade jag på ett litet bröllop, fjällvandrade i Ottsjö med Anna, åkte till Önsjön, blev bjuden på pizza hos Inga och var på förfest i Martinas veranda. Andra saker som hände den här månaden men som inte fångades på bild var att jag gick på yran, jobbade som ledare på Ytterhogdalslägret och började spela fotboll igen.

Det var en väldigt konstig sommar men när jag tittar tillbaka på bilder så syns det ju ut som att jag hade det himla bra stundvis. Jag sa gång på gång att jag inte riktigt fungerade som person. Ett tag var jag inne på att jag inte kunde göra någonting som kändes tråkigt. Som att diska, städa rummet och framförallt: Söka jobb. Det var så mycket ångest över att inte veta hur hösten bli. Sommaren handlade mycket om att en stor trygghet hade försvunnit.


/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar