måndag 17 december 2012



Halllååå jag har idag insett att det är snart är jul. Insåg det då jag höll på att somna i bilen innan jag skulle kliva ur och gå in till köket på Birka. Sen var det första dom sa när dom såg mig 'å herregud vad morgontrött du ser ut att vara". Jag blir så när jag förstår att det snart är lov.

Nu har jag julstädat mitt rum, slagit in paket i olika snören, badat för första gången på ett år, druckit glögg och sett historieätarna. Och för att orka kliva upp halv sex imorgon, då jag helt klart kommer vara fruktansvärt trött, så tänkte jag skriva upp lite saker att se fram emot.

1. Jul, såklart. Julafton och juldagen tillsammans med kusinerna. Spela spel och så vidare. Det är ju onekligen bra dagar och det bästa med att vi träffas så sällan är ju just att det finns så mycket att berätta samt höra om.
2. Johanna kommer hem! Och ja, det är ju helt underbart. Inga också för den delen!
3. Claras vän Helene från Australien kommer hit! Och hon så trevlig och rolig. Det bästa är nog att lyssna på henne när hon är upprörd eller har bara har en stark åsikt om något för då pratar hon så snabbt och intensivt att jag inte ens förstår hur någon begriper vad hon säger. Och så är jag ju ensam hemma också! Det ska utnyttjas.
4. Sen så ska ju jag få vara i stugan, gå runt i Uppsala och Stockholm med Olle samt fira nyår.

Nu, god natt!

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar