måndag 12 november 2012

En vanlig måndag drömmer jag mig booort



Om jag kunde resa tillbaka i tiden och uppleva någonting en gång till skulle jag helst av allt vilja åka ett år och någon månad tillbaka. Det kanske inte är särskilt förvånande att det handlar om Australien, men mest av allt handlar det ändå om Anna och Frida. Jag hade ett sånt oroligt hjärta innan de kom, jag tyckte jag drack för mycket och skämdes för sånt jag sagt, kände mig ensam i kalla vintern och ett halvår hade gått utan att jag egentligen pratat med någon annan än Frida från Sverige. Dagen de kom var jag i skolan tidigt för att skriva prov jag tidigare missat. Satt i ett litet rum och kunde inte alls koncentrera mig men skrev så fort jag bara kunde för att jag skulle få komma hem så snabbt som möjligt. Gick de fem minuterna från min skola till stället jag bodde och kunde inte sluta le. Gick så fort jag kunde och försökte kväva mina skratt. Och så helt plötsligt var jag hemma och de var uppe i mitt rum och det kändes lite läskigt att gå de sista meterna upp. Men så stod vi där ändå till slut. Det enda vi kunde göra var att skratta åt hur bisarrt vanligt det kändes att ses igen - det blev inget överlyckligt spektakel. Det kändes ju som att vi sett varandra dagen innan. Men de veckorna som följde var så jävla viktiga och fantastiska. Jag fick visa allt mitt och de fick träffa mina vänner. Kväll efter kväll drack vi vin på min bakgård allihop tillsammans och sen sprang vi ned några gator för att dansa nätterna igenom.  

Efter det kunde jag slappna av. Hjärtat lugnade sig efter de veckorna av kramar och svenska och människor som känner mig helt och hållet. Var så jävla viktigt. Sen kunde jag fortsätta att ha sex fantastiska månader till. Älskar er älskar hur roligt vi hade och älskar australien. 

Vill så gärna bo i lägenhet tillsammans med vänner i ett annat land <3 

/little miss c hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar