onsdag 12 september 2012

I said "Be careful his bowtie is really a camera"

Finns både nackdelar och fördelar med att just jag har en iphone. Fördelen är att jag inte behöver få ångest när jag verkligen vill ta kort men har lämnat kameran hemma. Nackdelarna är att jag känner att jag måste ta kort på precis allt jag vill minnas, samt att det inte får plats några offline playlists eftersom att bilderna tar upp allt minne. Nu när jag äntligen rensade mobilen så kom jag på att jag borde utnyttja att den varit med exakt hela sommaren (förutom dagarna efter att den legat i sjön) och med hjälp av bilderna berätta vad jag har gjort:
Jag har varit i Berlin, gått längst Easy Side Gallery, bott i finaste lägenheten, suttit i parker,
träffat Bridie, följt med henne på små klubbar, tittat på fotbolls-EM på Brandenburger Tor, letat upp second hand-butiker, osv osv.
Jag har kommit hem till Sverige igen. Firat en typiskt (och mycket lyckad) midsommar i Rossön tillsammans med massa vänner.
Åkt ner till Uppland, haft släktmiddag, åkt vidare till Västerås, återförenats med Gyllene Sjuan. 
Hämtat hem Olle från Arlanda! Haft en liten överraskningskväll hemma hos Anna.
Haft förfester i mitt rum i morgonrock, blivit bjuden på god studentmiddag hos Clara, gått på hemmafest hos Adam och blivit bjuden på pizza och jordgubbar hemma hos Inga. 
Jag har bakishängt på Sibylla med Edvin och Olle. Tror det där kan ha varit morgonen då jag var som mest ledsen på hela sommaren, men ändå så skrattade jag mer än jag kanske gjort på en månad. Himla konstigt hur det kan bli.

Andra delen får vänta tills morgon!

/Frida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar