onsdag 4 juli 2012

det är så svårt att vara rolig på ett annat språk

Första gången jag träffade dina föräldrar var klockan runt nio och jag full. Du med det röda håret och lång lugg hade tagit med mig till en bar efter att vi slutat skolan en fredagseftermiddag. Vi drack oss fulla tillsammans med din pojkvän. Det var också första gången jag träffade honom. Jag minns hur vi sjöng under marken, hur vi gick i ett mörkt område och du rullade cigaretter. Vi sov hos dig och dina föräldrar hade precis ätit middag när vi kom hem. Jag försökte verkligen att inte fnissa men det var omöjligt och jag var så himla glad över att bli delaktig i liv igen. 
Vi har båda lämnat Melbourne. Du för en annan stad och jag för min gamla. Jag längtar så efter att få dricka öl alldeles för tidigt och berätta om alla människor vi lärt känna sen sist och jämföra vad vi saknar med vår gemensamma stad. Vill veta vad som avtagit och dött ut pga avstånd. Vill krama och bara låtsas som att vi är tillbaka i en vardag ihop igen, om så bara för en vecka.


/c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar