torsdag 2 februari 2012

Puss

Jag har börjat att skriva så många gånger den här veckan men aldrig lyckats att publicera. Det har varit en omtumlande vecka då en trötthet lyckades sprida sig på en halvsekund, och tog över hela kroppen. Men dagen efter låg jag ihopkrupen som en kelsjuk katt och läste Kafka på stranden under ett äppeltäcke och var alldeles lugn. Det är skönt. Att fastän det ibland är så jobbigt att jag inte vet om jag orkar eller överhuvudtaget kan uthärda det, så går det över ganska snabbt. Det går över. Det onda och det trötta, det tar slut. Och lika snabbt som det  börjat och tagit slut, lika snabbt infinner sig glädjen. Men det fina är att den håller i sig längre.  Speciellt påtaglig är den dagar som denna då jag delat på en morotskaka och druckit kaffe med en av mina absolut bästa vänner, och sen planerat inför morgondagen. Imorgon kommer att bli en så himla, himla bra dag. Är absolut jättepepp och tycker så fruktansvärt mycket om alla mina vänner just nu.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar