tisdag 14 februari 2012

Pappor semlor och sjukdomar

Idag är jag lite ledsen över att det är alla ♥♥s  dag och jag måste sitta hemma alldeles ensam, fastän jag blivit bjuden på singelmiddag. Sönderhostade lungor och rinnig näsa hindrar mig från att pussa på mina superb-iga vänner. Men som tur är så väger pappa istället upp det genom att vara en så särdeles bra pappa. 

Han hinner hem innan jag tagit upp mig ur min säng dagar då jag är sjuk, eftersom han jobbar så lite. Så det blir automatiskt pappatid dagar då jag är hemma från skolan. Idag sa han att vi skulle titta på film när han kom tillbaka från affären, och undrade om jag inte ville ha en semla? och det ville jag såklart. Vips så blev en sjukdag en väldigt mysig dag. 

För några år sen testade jag och pappa alla semlor från alla konditorier i hela stan. Jag undrar hur många semlor vi åt det året. Vi kom i alla fall fram till att de från törners var godas, men jag vet inte hur de är i år. Det är ganska typiskt mig och pappa. Förra året var det mer vin vi testade. 

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar