söndag 29 januari 2012

Fast när jag tänker på framtid så är det bara svart

Jag ska börja mitt nya liv. För om jag inte gör det nu kommer jag aldrig att göra det och jag vet ju att jag inte kan fortsätta såhär. Hade möte med min lärare i fredags och hon sa att bollen ligger hos mig nu, att det är jag som måste bestämma mig. Att det hänger på mig.
Så nu måste jag skärpa till mig. Gå och lägga mig i tid, sluta försova mig, gå på alla lektioner, föra anteckningar, träna, träffa kompisar istället för att slösa bort tid på meningslösa kvällar vid datorn och skaffa mig ett liv. Måste vara lite effektiv. Som min kompis Mietta alltid lyckades vara. Hon är nog min förebild i livet. Bara för att hon är klok, spritt språngande galen, väldigt charmig, lyckas sprida glädje jämtjämt och är så himla rolig att vara runtom. Och hon försörjer sig själv och spontanbeställer biljetter till Asien, är otroligt duktig i skolan men ändå lyckas ha tid med att dricka öl på måndagar och komma till skolan efter en timmes sömn. Åh vad jag saknar henne.

Puss/c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar