torsdag 29 september 2011



Hej vänner! Jag har tappat koll på veckodag och tid men enligt min dator är det torsdag. Det betyder ju att jag varit borta härifrån en vecka. Förlåt för min bristande närvaro men har haft fullt upp med annat.
När jag kom hem i tisdagskväll så tog jag en taxi direkt till en annan stadsdel för att spendera min kväll på bästa sätt, och sen råkade jag visst fastna där. /Förvånas hela tiden./ Stjärnhimmel, lunch på bar, himmel som öppnar sig och vi sitter i dörröppningen, utanför luktar det regn och det är blixtar och dunder, din hand i mitt hår. Parkerar mig i soffan medan du har lektioner, äter indisk hämtmat till middag och sen är vi kreativa. Farfars-skjorta och bara ben uppkrupen i din säng, skriver i ditt anteckningsblock medan du är i rummet bredvid, spelar piano och sjunger. När vi ska sova berättar du historier och jag skrattar för att du är så hemsk. Idag sprang vi till bussen, sen sa vi hejdå. Nu är jag  hemma, ganska glad och belåten, ikväll ska jag träffa annan vän jag inte träffat på en vecka. Puss

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar