lördag 27 augusti 2011

Min sommar.


Det regnar mest hela tiden här hemma och nästa vecka börjar vi skolan så det känns som ett bra tillfälle att berätta om min sommar.

På skolavslutningskvällen bjöd Johanna in på middag.

Vi firade att hon fyllt år och att vi fått sommarlov. 


♥ Den 20 juni åkte jag och Anna till Australien, hem till Clara. Jag vill alltid skriva mycket om Australien för jag vill ju få med allt, men jag ska hålla det kort. 
Vi bodde där i tre veckor. Under första veckan var vi med i skolan några dagar. Det var ganska roligt, speciellt när det var högläsning av Hamlet. Läraren liknade ingenting av lärarna vi har här i Sverige och jag förstod inte ett ord av vad alla sa, men som sagt, det var roligt ändå.
Sen fick Clara lov. Samtidigt åkte hennes föräldrar bort, så vi fick lägenheten för oss själva. På dagarna gick vi mest bara runt i staden eller tog det lugnt hemma hos Clara. På kvällarna sprang vi mest på Brunswick Street, dansade, drack öl och gick på spelningar. 


Vi lärde känna alla hennes vänner  
Och såg oändligt många fina caféer och butiker.



Firade midsommar tillsammans med Svenska Kyrkan. 

Åkte till Grampians och såg kängurus.
Sista kvällen såg vi premiären av Harry Po.  Vi ville aldrig somna den natten för morgondag betydde hemresa. Resan hem till Sverige kändes tusen gånger längre än resan till Australien. Flygplansstolarna gjorde en illa, inga filmer kändes sevärda och jag trodde aldrig att jag skulle komma fram. Anna och jag pratade knappt med varandra heller, förutom när jag, hungrig som tusan, råkade ta all chili i en och samma tugga. Anna skrattade, jag grät. 



Kom hem till svensk sommar. Bodde i Uppland några dagar. Här är jag i Stockholm med mamma.Plockade bär gjorde jag också. Ramlade ner för en stubbe, osv. 

En söndag åkte jag in till Uppsala och träffade Elsa. 

Måndagen efter åkte jag hem till Östersund. 

Spelade fotboll, badade och sånt. Här är jag nere vid bryggan med Carro, Joel och Olle.  

Yranveckan började, precis som Olles sista vecka i Sverige. Här har vi en liten middag för honom.
Sen var det dags för Yran. Blev inte riktigt som jag tänkt mig (med förhoppningar och sånt) men jag ljuger om jag inte säger att jag hade riktigt jävla roligt. Och sen så såg jag ju Håkan också, tillsammans med Caroline och andra fina vänner. Det är ju alltid lika underbart. 


Födelsedagsfika hemma hos Carro. Johan Agge!
Veckan efter Yran åkte jag till Ytterhogal. Jobbade en vecka som fotbollsledare för 97or. Bästa sommarjobbet, nästan så att jag hade kunnat gjort det gratis.  


Här var en dag när jag var på Torgbrinken Café med Frida, Johanna, Hugo, Anna och Carro. Vi började planera att vi skulle åka till Ottjsö tillsammans alla tjejer.



Och det gjorde vi också, några dagar senare.

Fjällvandrade.

Och åkte båt.

Kajsa och Frida 

Så det var min sommar!

/Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar