lördag 27 augusti 2011

Jag ringer dig om trettio minuter om du inte hittat fram

Vandrar hem arm i arm, det är svalt men inte kallt och jag har ingen jacka på mig. Vi hittar en blomsteraffär som är öppen fastän klockan är tre på natten. Pratar med killen som jobbar där och konstaterar att det är ju väldigt sorgligt att behöva sälja blommor mitt i natten till killar som varit otrogna. Sen granskar vi blommorna och bestämmer vilka vi skulle ha köpt om vi hade pengar. Vi väljer såklart totala motsatser, mina är vita medan dina är intensivt lila. Skrattar och snubblar lite, kommer till slut hem, ligger på köksgolvet och gör ingenting innan vi går och lägger oss. Jag vaknar såklart flera timmar före men det gör inte så mycket ändå. Sen äter vi frukost, jag blir tvingad att testa att äta Vegemite och inser varför inga andra än australiensare gillar det.
Innan:
dricker gammalt vin hemma hos Faizee med andra tjejer, pratar killar på Roof Top bar, dansar på miss L, dricker billig öl och tar hand om kompis som nästan svimmar. Hittar godis som vi mular i henne, sen fortsätter vi att dansa. Tar taxi till en hemmafest där jag inte känner värden, hittar rätt hus och kramar kompis hej. Trycker på mig en stor hatt, rockar rockring (jag var bäst), försöker lära andra svenska och sen går vi, vi går hem. 

Nu äter jag svenska köttbullar med mos sås och lingonsylt. Det är väl livet det. 
/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar