torsdag 25 augusti 2011

Fina vi

Vi lyssnar på Oscar Danielson, spenderar kvällen på golven/ i köket/ framför datorn/ i din famn och jag konstaterar att jag är känslomässigt utmattad, för mycket har hänt på för kort tid och mitt hjärta hinner inte med. Och de tar hand om mig. Låter mig ligga i deras säng när vi ska sova, fastän det är trångt och blir alldeles för varmt med en tredje person, men ändå låter de mig ligga kvar så länge jag vill. Hela natten, om det så behövs.
Vi bor tillsammans. Åker spårvagn hem med kassar av mat efter att vi gått runt bland hyllor och frysdiskar och bestämt vad vi ska ha (fast det blev nästan ingen mat, mest bara vin), vi diskar gårdagens disk och pratar skrattar åt det vi gjorde kvällen innan. Vi delar kläder och stänger aldrig toalettdörren, när jag duschar sitter Frida därinne och håller mig sällskap. Vi tar vara på all tid vi har tillsammans för den tar snart slut igen, tre veckor går alldeles för fort (speciellt när man har lika roligt som vi har).
Saknar er. 
Och här sitter vi med oroliga tonårshjärtan och sekunden senare skrattar vi lite åt oss själva eftersom vi är så bra på att vara dramatiska. 

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar